Home » Generelt » En handleplan for håndtering af din PR

En handleplan for håndtering af din PR

OK, som en manager, dit mål er at vise et overskud for din forretningsenhed, eller opfylder visse forventninger til din forening medlemskab eller opnå dine ikke-profit’s operationelle mål. I hvert tilfælde skal du pr aktivitet, der skaber adfærdsændring blandt din nøgle uden for publikum. Adfærdsændring, der fører direkte til dine ledelsesmæssige mål.
Her er hvordan du kan gøre det ske. Acceptere, at den rigtige PR virkelig kan ændre individuelle opfattelse og føre til de ændrede adfærd du har brug for.
Derefter vilje til at gøre noget positivt om opførsel af dem vigtige uden for publikum i jeres at de fleste påvirker din operation.
Især skabe form for eksterne interessenter adfærdsændring, der fører direkte til dine ledelsesmæssige mål. Du vil være i stand til at trække det ud, når du overbevise de centrale udenfor folk til din måde at tænke, og derefter flytte dem til at træffe foranstaltninger, der tillader din afdeling, afdeling eller datterselskabet til at lykkes.
Her er opskriften viser dig, hvordan man skal håndtere denne form for public relations. Folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Men du vil finde, at du skal bruge en meget flere pressemeddelelser, brochurer og særlige arrangementer for at få et tilfredsstillende afkast af investeringen PR.
Her er nogle af resultaterne erhvervslivet, non-profit og foreningen ledere kan forvente af denne form for public relations. Nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; rebounds i showroom besøg; medlemskab programmer på fremmarch; Fællesskabet service og sponsorering muligheder; forbedret aktivist gruppe forbindelser, og udvidet feedbackkanaler, og endda nye thoughtleader og særlige begivenhed kontakter.
Inden længe, bør du se kunder gentagne køb; udsigterne igen; stærkere relationer med de uddannelsesmæssige, labor, finansielle og sundhedssektoren samfund; forbedrede relationer med statslige organer og lovgivende organer, og måske endda kapital givere eller angive kilder ser din måde.
En lille advarsel her fordi du ønsker bestemt dine vigtigste udenfor publikum til virkelig opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester i et positivt lys. Sørg for at din PR personale er virkelig om bord for hele indsatsen. Forsikre dig selv, at de accepterer de grundlæggende sandhed, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan hjælpe eller såre din enhed.
Sidde og anmeld PR blueprint omhyggeligt med dine medarbejdere, især med hensyn til hvordan du vil indsamle og overvåge opfattelser af spørgsmålstegn ved medlemmer af dine vigtigste eksterne målgrupper. Spørgsmål som disse: hvor meget ved du om vores organisation? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med hvordan det gik? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Klart, hvis budgettet er tilgængelig, kan du stole på professionel undersøgelse mennesker til at håndtere opfattelsen overvågning faser af dit program. Men heldigvis din PR folk er også indenfor den opfattelse og adfærd og kan forfølge det samme mål: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, der kan oversætte til sårende adfærd.
Når du indstiller din pr mål, huske på, at du har brug for en, der løser de problemer, der er opstået under din nøgle publikum perception overvågning. Sandsynligvis, vil dit nye mål kalde for opretning ud at farlige misforståelse, eller korrigere denne grove unøjagtigheder eller gøre noget ved denne forfærdelige rygte.
Som dagen følger nat, mål har brug for strategier til at vise dig, hvordan man kommer derhen. Men du har bare tre strategiske valg, når det kommer til håndtering af en opfattelse eller udtalelse udfordring: skabe opfattelse hvor der kan ingen være, ændre opfattelsen, eller styrke den. Desværre, at vælge en dårlig strategi vil smage ligesom ansjos pasta på din scones, så være sikker på, den nye strategi passer godt med dine nye pr mål. Du ønsker ikke Vælg “change” når fakta diktere en “styrke” strategi.
Hvordan du strukturere din korrigerende besked er afgørende for at overbevise et publikum til din tankegang er frygtelig hårdt arbejde. Især når du leder efter ord, der er overbevisende, overbevisende, troværdig og klar og saglig. Hårdt arbejde, men et must hvis du skal rette en opfattelse af skiftende udtalelse mod dit synspunkt, fører til de ønskede adfærd. Gennemse din meddelelse med din kommunikation specialister for dens effekt og overtalelsesevne.
Lyde indlysende, men for at bære dine ord opmærksom på din målgruppe, skal du vælge præcis kommunikation taktik mest tilbøjelige til at nå dem. Heldigvis kan du vælge fra snesevis af tilgængelige taktik. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Være darn sikker på, at de taktik du vælge er kendt for at nå folk ligesom dit publikum.
Når du tænker over det, kan troværdigheden af din besked afhænger hvordan du leverer det. Så, prøv at indføre det til mindre forsamlinger i stedet for at bruge højere profil kommunikation såsom pressemeddelelser eller talkshow optrædener.
Inden længe skal du producere en statusrapport, hvilket betyder, at det er nok tid til dig og din PR folk at komme i feltet for en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Du kan bruge de samme spørgsmål bruges i den første benchmark-session, men nu du skal holde vagt for tegn på, at din kommunikation taktik har arbejdet og at den negative opfattelse ændres i din retning.
Hvis tingene ikke bevæger sig hurtigt nok for dig, kan altid fremskyndes med et bredere udvalg af kommunikation taktik og øget frekvenser.
Fordi folk handle ud fra deres opfattelse af de faktiske omstændigheder, de hører om du og din operation, du virkelig har brug for et public relations koncept som dette. Årsagen er, du har noget valg, men for at handle hurtigt og effektivt med disse opfattelser ved at gøre, hvad der er nødvendigt at nå frem til og flytte de vigtigste eksterne målgrupper af jeres til handlinger du ønsker.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på mailto:bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1140 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2004.


Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.